BİDB
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı, Başkent Üniversitesi'nin akademik, araştırma, sağlık ve idari birimlerine yüksek teknolojide bilişim hizmeti sunmaktadır. Yazılım, ağ ve sistem grupları olarak yapılanmış olan birimimiz, üniversite genelinde gereksinim duyulan yazılımları geliştirme, kampüs ve bağlı dış merkezlerin ağ altyapısını planlama ve işletme, e-posta ve diğer hizmetlerin kesintisiz çalışmasını sağlayacak planlamaları yaparak sunucu parkurunu yönetmektir.
Bağlıca kampüsümüzde Ulusal Akademik Ağ (ULAKNET) üzerinden 1 Gigabit internet teknolojisi içeren, yüksek hızlı bir ana omurga ağ altyapısına sahiptir. Farklı coğrafik bölgelerde bulunan birimlerimiz bu ağ üzerinden birbirine bağlanarak güvenli ve verimli bir bilgi entegrasyonu sağlanmaktadır. Kampüs içerisinde 300 farklı erişim noktasında kablosuz internet hizmeti sunulmaktadır.
Akademik ve idari personel ile birlikte öğrencilerimizden oluşan 40.000'den fazla kullanıcıya e-posta hizmeti sunulmaktadır. Öğrenci laboratuarları ve birimlerde 2500'den fazla PC hizmet vermektedir.
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı üniversite ve bağlı birimlerimize 365 gün 24 saat hizmet sunmaktadır.
Bilgi işlem Daire Başkanlığı Sağlık Birimleri Bölümü kurumumuza bağlı Hastane ve Sağlık tesislerinde kullanılmakta olan bilgisayar teknolojisinin sevk ve idaresi amacıyla Hastane Bilgi Yönetim Sistemi (HBYS) Grubu, Destek Grubu, Network Grubu biçiminde yapılanmıştır.
Bilgiye hızlı, güvenli ve kolay erişebilme unsurlarını taşıyan Hastane Bilgi Yönetim Sistemi, Ankara, Adana, Alanya, İzmir, İstanbul ve Konya hastaneleri arasında kurulu bulunan Geniş Alan Ağı (WAN) üzerinde çalışmaktadır. Sistemiz bu yapısıyla dünya üniversiteleri arasında en büyük ağ sistemine sahip üniversite hüviyetine kavuşacaktır. Birimimiz 7 gün 24 saat kesintisiz çalışma desteği sunmaktadır.
Güncel teknolojiye uygun sunucu bilgisayarlar ve network cihazlarının fiziksel altyapısını oluşturduğu, Hastane Bilgi Yönetim Sistemi'nin unsurları, sağlık birimlerimizde tedavi gören hasta ve hasta yakınlarına verilen hizmetlerin zamanında, eksiksiz ve doğru biçimde sunulması, işlem aşamasında gereksiz zaman kayıplarının önlenmesi, hastaneler içerisinde iletişimin elektronik ortamda yapılması, üniteler arasında evrak dolaşımının hastalar tarafından değil bilgisayar sistemleri tarafından sağlanmasını içermektedir. Bunun yanında hizmet ve ürün kaçaklarının önlenmesi , iş verimliliğinin ölçülmesi, verilen hizmetlerin finansal dönüşümlerinin hızlandırılması, hata ve ihmallere yol açan iş akışlarının ortadan kaldırılması, kaynakların etkin ve verimli kullanılması, maliyetlerin kontrol edilmesi ve düşürülmesi, insan, cihaz ve materyal planlamasının mümkün kılınması, kalitenin sürekli biçimde artırılması ve devamlılığının sağlanması hususlarında büyük ilerlemelerin kaydedilmesi, böylece medikal, idari ve finansal bilgilerin entegrasyonu hastalarımıza daha kaliteli tedavi hizmeti vermemizi sağlamıştır.
Kaliteli tedavi hizmetinin vazgeçilmez bir unsuru olan en son medikal araştırma sonuçlarına doktorlarımızın erişmesi için medikal veritabanları kullanımı ve erişim için internet hizmeti, e-posta her an ulaşılabilir tutulmaktadır. Bunun yanında hastanelerimiz genelinde doktorlarımızın gerek yurt içi gerekse yurtdışı eğitim ve seminer faaliyetleri hazırlıklarında yazılımsal ve donanımsal olarak destek hizmeti verilmektedir.
Görevimiz, sürekli gelişmekte ve büyümekte olan sağlık birimlerimizde "bilgisayar çağının" bütün kolaylıklarından ve avantajlarından istifade edilmesini sağlamaktır.Sürekli gelişen teknolojiyi takip etmek ve mevcut kurulu altyapı üzerinde teknolojik yeniliklerin uygulanmasını sağlamak temel ilkemiz ve başlıca hedefimiz olmuştur.Görevimizi yerine getirirken öncelikli olarak verilerin en güvenli ve uygun koşullarda saklanması ve gerektiğinde mevcut verilere en hızlı biçimde ulaşılması, işlenmesi konularına ilişkin yöntemleri sürekli geliştirmekteyiz.